Accomplishments.

Dagens åstadkommanden:
- Jag har klippt ut ett antal mönsterdelar till en skjorta (som egentligen snarare är en blus, men jag har en viss aversion gentemot det ordet) och lagt ut dem på tyget. Må vara att de är helt felaktiga, men det kommer ju inte visa sig förrän jag börjat sy och som vi säger: den dagen den sorgen. (Vänta, vad sa du? Toile? Qu'est-ce que c'est?)

- Jag har inför arbetsveckan lagat en curry-grönsaks-sojakött-gryta av saker jag hittade i köket som är ätlig om än något tråkig i färgsättningen... jag hade önskat att vi hade haft kokosmjölk. Mat ska ändå vara litet fet så här in på vintern.

- Jag läste ut en bok, men det, inser jag nu, får bli ett eget inlägg. Just nu funderar jag på hur jag ska gör mig av med den. Det finns ingen plats på Dolores, så jag borde söka nya vägar, alltså... ge bort den (den skulle säkert uppskattas av många)? Gruvan (men jag jobbar ju alltid när dem har öppet och kan därmed inte utnyttja fikakupongen man får när man lämnar saker)? Loppmarknad? Bookcrossing.com (alltså lämna den på en offentlig plats, jag funderar på Kalmartåget)?

- Och så har jag funderat på hur fantastiskt mycket jag tyckte om Göteborgsoperans uppsättning av Goya som jag som häromdagen. Den var inspirerande.

Igår:
- Lyckades få litet ordning på Open Office Writer - kan använda backstegstangenten igen.

- Sjöng i gospelkör i Härryda kyrka. Jag hade inte kunnat föreställa mig (minnas) hur ofantligt underbart roligt det är att sjunga i kör, och då dessutom med band och solist.

- Läste litet Walt Whitman på interwebben.

- Jag såg andra delen av Wallander, den brittiska versionen, avsnittet "Firewall". Jag må ha en i fallet allt annat överskuggande faiblesse fär Kenneth Branagh, men intrigen var inte speciellt bra, och efter att ha sett två avsnitt  måste jag säga: ärligttalatvadärdetmeddem?! Är det verkligen så totalt omöjligt att skriva en kriminalhistoria utan att inkludera minst en ung flicka som utsatts för sexuella övergrepp? Till och med i Firewall lyckades dem få in ett gammal våldtäkt - av en slump - som inte hade något med huvudfallet att göra. Linjen mellan belysande av problem och fetischistiskt frossande är faktiskt ganska tunn. Kom igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback