J'entends la voix

Tänk att det redan gått mer än ett dygn sedan Malenas extraordinära schlagersuccé. Jag har intalat mig själv att "firande av segern" var en fullkomligt vettig ursäkt att lyssna på låten på repeat hela dagen, och om jag dessutom ska börja kampanja för den i Tours (som del av den franska grenen av Malena-Lobbyn) nu är det ju viktigt att jag kan varje ton utan och innan.

   Det här är typ min nya favoritblogg. Malena Ernman. Opera. Mezzosopraner. Och, inte minst, en länk till mon amour och förebild bland bloggar, Dorothy Surrenders.




Idag har jag för övrigt medverkat vid framställande av "svenska köttbullar" (ava alla maträtter man kan vara känd för?!). Det var motbjudande (och moraliskt förkastligt, förstås) och luktade dessutom vidrigt, och listan över ingrdienser var sorgligt innehållslös, så jag kan väl inte påstå att jag var den bästa sous-chef världen skådat. När jag kom hem stekte jag iallafall egna välkryddade linsbullar, så att även jag själv ska ha något att äta under klasslunchen imorgon.
   Jag har även för första gången försökt få mina kläder rena på en tvättomat, une laverie, en beautiful laundrette (dock, i detta fallet, sans gaysex). Det gick väl sådär, upp och ned skulle man kunna säga, men det positiva är att min förvirring ledde till att jag fick hjälp av en trevlig fransyska - vilket ledde till konverserande dvs språkövning. Att vara bortkommen utlandsstudent är det bästa som hänt mitt generellt sett obefintliga sociala liv, ever. Dessutom kom jag hem med en tröja mer än vad jag gick dit med. Imagine that. Borde jag gå och lämna den på tvättomaten med en "upphittad"-lapp?

Lahko noc, Eropa.

P.S. Sällan men stundtals stämmer det att less is more, och att det jag de senaste dagarna skrivit inlägg med alltför många ord om kan sammanfattas i några få meningar, som är fallet i det här korta och koncisa blogginlägget av Walentine. Inklusive bilden, alltså. I synnerhet vad gäller bilden. Allt annat säger sig självt, ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback