Cat Peace

Idag, på vägen hem från skolan (som bestod av en och en halv timmas utomordentligt trevlig Histoire de l'art), när jag kom till Rue Francois Clouet såg jag inte midnre än fyra katter som oberoende lekte eller gick omkring på gatan. Med bara n¨gra meter emellan. Det var nästan litet spöklikt. Eller magiskt; det låter mer positivt, och katter är ju generellt sett något positivt.
Häromdagen var det förresten en katt som hade hoppat över till mina hyresvärdars tak (andra våningen), mitt emot mitt fönster, för att sola sig i det vackra vårvädret och inte kom därifrån. En kvinna i en balkong bredvid, troligen ägaren, fick försöka locka över den med plankor, masonitskivor och kattkorg innan den - efter mycket plågat jamande och då matte för en stund vände ryggen till - tog ett jätteskutt upp över en skärm som var ivägen och dunsade ned på balkongen. Très dramatiskt, men lyckligt slut. (Nej, det var inte fantastisk fotokvalitet som avgjorde när jag köpte ny mobil.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback