Lägesrapport.

Jag har sytt 16 kanpphål, har tio kvar  att placera ut och sy, och sedan, följaktligen, 25 knappar att sy fast.  Och en massa annat att göra, tills imorgon bitti, och inget går så snabbt som jag vill. Och jag måste hinna laga mat också innan jag ger mig av till skolan i eftermiddag.
Men vädret idag är soligt och fantastiskt, ser jag genom mina små fönster, och upplevde first hand nä'r jag gick till sopstationen imorse. Det är högst okaraktäristiskt, men jag börjar sakta men säkert förvandlas till en person som stundtals känner att hon vill gå ut.

Dagens sömnadssoundtrack består hittills av: cast recording från franska musikalen Panique à Bord och diverse K.D. Lang. Hur ska jag gå vidare, musikaliskt, för sista skjortan?

Kommentarer
Postat av: Rikard

Åh jag vet väl det :) Finns det något vackrare än Viktorianska England? Det skulle väl vara Jugend isåfall; men jag är ändå inte säker! Finns så otroligt många tidsepoker jag skulle ha velat leva i; tänk om man var född 1820 och dog runt 1910; då hade man haft ett perfekt liv? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback