Plus de Chansons d'Amour

Lättad har upptäckt att jag inte var den enda som föll för Gregoire Leprince-Ringuets charm i Chansons d'Amour - Yvonne Nguyen från regardencoulisse.com skriver i ett inlägg i sin musikalblogg att hon är smått besatt av honom (och går vidare till att fundera över hans ringa ålder). Vad som dock irriterar mig är att jag uppenbarligen inte läst bloggen ifråga tillräckligt noggrant för att ha kunnat känna igen honom igår i filmen...

image113
"Je suis beau, jeune et breton, je sens la pluie, l'océan et les crêpes au citron."

På tal om det har jag inte kunnat få mig själv att sluta lyssna på det fantastiska soundtracket till Chansons d'Amour. "Ma mémoire sale", framförd i en av filmhistoriens vackrare scener av en lika vacker Louis Garrel, är min nya favoritlåt. Scenen/låten finns för övrigt upplagd på dailymotion.com, även om jag inte tänker direktlänka eller dylikt då den har starka spoiler-tendenser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback