Intesådramatisk förändring.

Idag tog jag min sammanställning av bilder (promoshots för Chicago) på en supersnygg Kelly Osbourne och traskade från jobbet (flexibla arbetstider har sina fördelar) iväg till en närliggande frisersalong.

image133   ---->   image134
Sure, so I do have some way to go (dekolletaget skulle bli alldeles för dyrt att få till, och jag tänker inte börja färga håret svart igen i första taget), men men.

Det är nästan skrämmande, förresten, vilken effekt Project Runway och dess diverse icke-amerikanska motsvarigheter har på mitt hår. När jag såg PR Canada fick jag för mig att jag skulle klippa luggen som Marie-Geneviève, och nu går jag till frisören och ber att bli klippt som programledaren i Project Catwalk (hon har Chicago-frisyren även där). Och helst av allt skulle jag ju förstås vilja att mitt hår såg ut som Austin Scarletts.

Speaking of arbete så lyckades jag få ägna en längre tid åt att organisera ett kaos begagnade ungdomsböcker (läs: 50% hästböcker, samt litet skräck och litet deckare), och varje gång jag gör något dylikt blir jag lika bestört äver att upptäcka hur glad jag blir av att organisera saker, och hur fantastiskt roligt jag tycker att det är. Är det min inre fascist som syns igenom? Eller min inre Borg? (Nej, inte byggnaden och inte Björn Borg - Star Trek-nördar förstår jag jag menar.)

Världen är ur led, fast på ett bra sätt. När jag, efter en mycket god vegansk sushilunch, skulle köpa dessert i form av Pocky Sticks (chockladsmak) i den närliggande asiatiska livsmedelsaffären och inte hittade några sådana, gick jag helt enkelt traskade bort till Pressbyrån och köpte ett paket
Mikado istället.
image135
(Nej, min hade inte text på franska.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback