Skor, yadda, yadda... och Katherine Kiernan Mulgrew.

Goda Grönsaksätare, vad jag önskar att gummistövlar inte vore så djävulskt obekväma och benägna till framkallande av skoskav. Mina plastskor går sönder överallt, är måttligt fotvänliga, jag orkar bannemej inte gå en halvmil i högklackat varje dag, jag har en suspekt svullen&röd-tå-inflammation-eller.whatever-åkomma och skolsköterskan som hade den där manlig-läkare-auran av "jag hade helst velat vli ståuppare" vågade att föreslå föreslå något så befängt som att jag borde använda fotriktiga ecco-skor. Heliga Hovslagare, även om vi låter den skamlösa produktplaceringen vara, kan det bli mer lädervidrigt än ecco, liksom?

Jag borde egentligen gå i syntetiska strippskor (med tiocentimetersklack och platå) hela vintern; på så sätt kommer man ju iallafall upp novanför det värsta slasket. Fast det bästa vore ju förstås att göra som björnarna eller flyttfåglarna, och fly vintern snarare än att illa fäkta den-

(Ja, jag har påbörjat min väg mot en mer (Batmans-)Robin-orienterad syn på och användning av bestörta och förstärkande utrop.)

Dagen har annars ägnats åt, lermme see, Xena, tedrickande och chokladätande, läsande av bang från det tidiga 90-talet (jag måste säga att jag i vissa fall nästan föredrar den gamla goda tiden - när jag var sisådär tre år gammal - då tidningar var i svartvitt), P J Harvey, Hole (varför låter jag som en liten flicka i kyrkokören när jag försöker sjunag med i Doll Parts? jag klarar aldrig att skriksjunga de höga tonerna), Fair Trade-choklad... och nu har jag slut på utåtagerande kvinnliga artister i min nedbantade skivsamling och vet inte vad jag ska lyssna på - som passar minttför tilfället konstans arga humör - medans jag lagar mat.

På tal om... coola kvinnor som höjer rösten, så ger jag er det här clippet av den ever som fabulous Kate Mulgrew som uttrycker sin åsikt angående den dåvarande amerikanska administrationen. (Det påminner mig litet om i slutet av Sarah Waters "Tipping the Velvet", där det krävs en performer som talare för att det det politiska buskapet ska nå ut. Och litet i likhet med Nan är ju Kate gift med en politiker, dessutom.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback