My life is an open book. I'm just not gonna read it to you.

Under veckan har jag insett att det inte är en helt lysande idé att bara ögna igenom instruktionstexter - det finns risk att man missar något mycket väsentligt -, att det inte är helt försent att försöka utveckla mitt tecknande, att sköterskor inte är ute efter att vara elaka mot mig och att det är fullkomligt möjligt att överleva hållandet av argumenterande tal inför en klass.



Förresten är veckans stora nyhet, att skolans biblioteksgrupp kommer att fotograferas för skolkatalogen - vi tycks med andra ord ha uppnått samma status som den kristna skolgruppen! We so kick ass.

I övrigt fick jag i onsdags den bok med Barbara-noter som jag beställt från Frankrike, et il est beau. Jag vill bara läsa den från pärm till pärm... Samt beundra omslaget, på vilket Barbara ser mycket intellektuell ut (hon har förresten eyelinern på samma sätt som Amy Winehouse - gissa vem som var först, liksom.)
Samma dag begav jag mig till Bellevue (det närmsta Paris man kommer utan att lämna landet) för att köpa tyg till mitt blivande baddräktsset. Fabulous, I'm telling you. Om konstruktionen går åt skogen, kommer iallafall tyget vara fint att se på.

Förresten är det bästa på tv just nu Black Donnellys, måndagar kl 21.00 på Canal+ (1?), av en enkel anledning.

image46

Kates karaktär borde förstås få en egen spinoff.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback