"We believe in carbohydrates and to hell with the puffy consequences."

(Jonathan Adler Manifesto, #3)

Om jag någonsin får tag i ett väldigt stort hus eller slott eller något, vill jag eventuellt att Kelly Wearstler ska inreda det.
image31
(inscanningen är inte den bästa, nej...)

Because more is more and every imaginable colour is the new black.

I vilket fall som helst fyllde jag 18 år igår, grattis till mig för att jag överlevt så länge, vilket förutom tårta innebar gåvor. Jag fick bland annat ett exemplar av Kelly Wearstlers "Domicilium Decoratus", som är fullspäckad med otroligt vackra bilder av hennes egendesignade hem (och henne själv, till viss del, samt sönerna och hembiträdet, fråga mig inte var maken håller hus). J'adore. Jag fick även Simon Doonans självbiografi "Nasty", några fler böcker, ett presentkort i en bokaffär, och första volymen av Gravitation Ex (ja, jag tycker så smått att Maki Murakami är pure evil för att hon tog upp serien igen - nu måste jag ju köpa alla kommande delar.)
   Dessutom fick jag en Sonja Aldén-skiva som det säkert innebar stor förnedring för givaren att behöva köpa, en fullkomligt j'adorable blå jacquardvävd kappa med broderier från Gudrun Sjödén som jag suktat efter sedan jag såg den i vårkatalogen, samt sist men inte minst en très artistique målad och utklippt rymdraket från min typ sexåriga kusin.

Jag har en massa skolarbeten att oroa mig över, även om det katastrofala pyskologi (je déteste) är overwith, och ska snart börja ägna mig åt det. Och det enda jag vill göra är egentligen att läsa alla spännande böcker som jag har stående i min bokhylla. Och köpa fler. Suck.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback