"Litegrann som sommarprogrammet, men kanske inte riktigt lika mycket snack."

Igår eftermiddags ungefär halverades mängden av hår på mitt huvud. Nej, jag rakade inte vänstersidan eller något sådant, men numera befinner sig topparna någonstans över axlarna. Efter (ännu) en avfärgning blev resultatet även lite ljusare (om än inte helt... jämnt).

Imorgon bär det av till nordligaste Öland, morföräldrar, syster och kusiner med familj,  och, vad jag vet, tv-apparater utan möjlighet att få in favoritkanaler som tv3, Kanal5, Star! och tv4+. Även om det innebär att jag slipper PR/Miss Marple-dilemmat smärtar det mig litegrann att jag inte kommer få se de kvarvarande avsnitten av Project Runway (även om jag förstås redan har sett dem på mindre lagligt sätt). Inte heller blir det något Martha, Fashion Television eller ett så viktigt program som Star!Daily. Utan det är jag orolig att min allmänbildning kommer att förfalla totalt - tidigare i veckan såg jag i nämnda nyhetsshow en intervju med en ursnygg Darren Hayes i lila skjorta och slips, där denne talade om hur mycket det betytt att komma ut, och att erkänna för sig själv att han är gay. Och jag liksom: =O Här har Mr Savage Garden uppenbarligen varit out and about och gift med en man i ett helt år och jag hade ingen aning. Varför var det liksom inte på alla tidningars (skärp er, Ölandsbladet!) förstasidor? Visst, det är ingen big deal egentligen eller speciellt oväntat, men jag tillhör liksom generationen som växte upp med Savage Garden som superstars och minns alla intervjuer jag läste med Darren i Frida och hur han genomgick en jobbig skilsmässa och allt. Så man vill ju liksom gärna hänga med i utvecklingen. Vilken rauk kan jag ha levt under?
Lärdomen är hursomhelst att om det varit för Star!Daily hade jag fortfaranden levt i den ovetandes mörker, så jag inser att jag för min allmänbildnings skull bör se det.
Men nej, som sagt, blir det inget sådant de närmsta tre veckorna. Så jag ber vänligast all världens celebriteter att inte göra någonting spännande whatsoever under angivna tidsperiod.

I övrigt vill jag ge en månadens ros till de som har hand om prenumenationer på kulturtidskriften bang: mitt ex av det senaste numret var gravt försenat, så min mor ringde upp prenumenationshjläp-numret. Då personen som svarade såg min adress i sitt register ska hon ha utrbrustit någonting om att "det är inte ofta vi får samtal från Sätila!" Det visade sig nämligen att denna vänliga människa var gammal Sätilabo själv. I vilket fall som helst hade en av soiffrorna i mitt postnummer blivit fel, så hon ämndrade det och skickade direkt ett nytt ex, som jag fick dagen efter. Det gjorde mig mycket lycklig, då det innebär att jag han få den innan avresan till Byxelkrok. Så, en ros för snabbhet och, um... ursprung.

I veckan var jag förretsen i Göteborg för att köpa knappar till min nya rosa klänning, och då jag fann mig själv paraply- och spårvagnskortlös i en helvetisk regnskur (helvetisk regnskur? något av en oxymoron?) tvingades jag söka skydd inne på Prickig Katt där jag medan jag vätnade ut ovädret hittade en bedårande väska (i tyg!). Den är rosa-och-vit-rutig med en supersizad blommig muffin på, och matchar nämnda klänning utmärkt. De femton knappar som jag inhandlade blev till fjorton då jag hade bort en, vilket dock betydde att jag bara blev tvungen att sy fjorton knapphål, samt sy i 14 kanppar (vilket ajg gjorde i går på samma gång som jag såg på brittiska såpoperor på tv.)

Vistelsen på Öland kommer troligen inte bli alltför sysslolös då diverse cykelturer (och en och annan shoppingtur till metropolen Borgholm) redan är inplanerade, likaså sömnad och läsande av en massa böcker. Det senaste blir extra strssigt, eftersom en vän till mig övertygat mig om att jag måste läsa Harry Potter (den, vad blir det, sjätte boken) nu - dock endast i utbyte mot att hon läser den underbara franska illustrerade barnboken "Cochon-Neige" (oh, I'll be checking).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback