The artist & the dietist

När jag gjorde en av mina regelbundna google-söknaingar på Austin Scarlett fann jag något så trevligt som en hyfsat ny intervju, signerad OutZone och gjord i samband med Austins medverkan i The Real Housewives of Orange County.

image74

Och det här: Austins önskelista AKA skamlös reklam i julig förpackning. Vilket roligt sammanträffande förresten att både Austin och jag önskade oss saxar i julklapp, även om den jag hade spanat in kanske var i en annan prisklass än Austins. Och nämnde jag att jag inte fick någon?

På tal om Austin, som påstått sig ha den smalaste midjan i några counties (det framgår inte vilka), vill jag ta några minuter att tala om födointag, från två perspektiv. Först och främst förstår jag inte varför ett helt års matintag ska vara koncentrerat under en helg, nämligen. Det är klart att det är roligt att äta, men ärligt talat, varför inte äta så mycket man vill hela året istället för att tvinga i sig en massa under några få dagar och sedan gå på diet?
Secondly, slog jag upp en tidning häromdagen och lärde mig av en artikel däri att vi inte bör lita på våra hungerkänslor. Självkontroll ska demonstreras och den lömska hungern ska stävjas. Sure, det förstår till och med jag att man inte kan äta konstant - det finns helt enkelt inte tid för det. Men kan tidningar sluta att tjata om dessa livsnödvändiga självspäkningsdieter (eftersom alla antas vara i akut behov av viktiminskning)? Det är inte konstigt att människor får ett destruktivt förhållande till mat.
Jag tänker i alla fall svälja min jag-borde-inte-äta-ångest och satsa på att uppnå mitt nuvarande mål: att få kjolen jag sydde innan jul att passa i midjan. Det kräver choklad, thankyou.

Och facebook är fantastique. jag hittade en försvunnen (tja) klasskamrat från lågstadiet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback