Piazzolla med två l och två z?! Dea santa!

Är det förresten någon som vet vad det var för något dragspelsstycke som spelades under julkonserten från Ålborg som svt visade i helgen? Jag lyckades missa informationen till den (men hörde däremot vartenda ord Amy Diamond sjöng).

Är det jag som hallicinerar hörselmässigt, eller låter all dragspelsmusik (tango?) som Astor Piazzolla? (Eller kan det ha något att göra med det faktum att han är en av de få kompositörer vars namn jag känner till.)

För dem som inte vet är Astor Piazzolla den fabulöse kompositör som skapade den fantastiska musiken till den extraordinära one-man-show musikteaterförställningen Crime Passionnel (med texter av Pierre Philippe, framförd i original av Jean Guidoni).


Kommentarer
Postat av: lint

mmm, i början var jag också lite skeptiskt. men sen verkligen sögs man in i boken. jag tycker det var så fint att eli (vampyren hette väl så) som var ute efter att döda människor ville så gärna försvara oskar (hette han så? det var två år sen jag läste den:S) emot mobbarna. det är inte ofta jag blir rörd, men då blev jag verkligen det:). ååhh, jag älskar verkligen att det fanns citat vid de olika delarna. citatet "let the right on in, let the wrong ones go, let the old dreams die, they cannot do what you want them to do" blev verkligen min favorit... mmm,,, kul att hitta en till som tycker om ajvide:).

förrsten,, jag har beställt hedwig and the anrgry inch på dvd nu, man måste ju liksom ha den filmen i sina ägor:).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback