Morotskaka, plastkrokodilväskor, barnböcker och polygami

Idag var jag i storstaden tillsammans med min syster (innan hon gav sig av till jobbet, och jag hem till sista avsnittet av Angel säsong 1). I Göteborg lämnade jag bland annat in min ofantligt vackra men oroväckande livlösa RÖDA (jag gillar att poängtera det, ja) iPod på undersökning och upptäckte på samma gång en helt ny del av staden. Spännande. Jag inhandlade även en fabulös rea-väska i lila poly-nånting-krokoil på rea hos en känd klädkejda, åt hälsosamma saker som getostpaj och morotskaka (min senaste kjol jag sydde blev lite för stor, så jag måste äta upp mig om den ska sitta bra, liksom).
Innan jag sprang till bussen hann jag dessutom med mitt egentliga huvudärende, att (i mycket rask takt) gå till biblioteket och låna delarna sex, sju och åtta av Lemony Snickets "A Series of Unfortunate Events". Som det framgår av detta har jag endast läst böckerna fram till del fem, så Gudinna hjälpe den som i min närhet vågar andas ett ord om vad som händer i de senare böckerna. I vilket fall som helst avgudar jag det jag ännu läst av serien. Deliciös.

Nu börjar förresten Medium på tv4, yay. Jag har funnit mig själv lätt förälskad i paret DuBois. De må vara fiktiva, men jag vill ändå bli deras andra fru.

image71

Kommentarer
Postat av: Cissi

Håller med! Avgudar Medium... Speciellt att fru DuBois är så naturligt vacker i ett par extra kilo och till och med med sina lite sneda tänder =)En frisk fläkt.
/Cissi

Postat av: Anonym

Du vet om att familjen DuBois finns i verkligheten också? Serien är baserad på den verkliga Alison DuBois som är medium och jobbar för polisen..?

2007-12-20 @ 23:45:50
Postat av: Lisa

Mhm, jag hade en vag aning om det. Jag har lagt märke till att de nämner någon Allison DuBois i eftertexterna.
Det är coolt.

2007-12-21 @ 11:49:15
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback