Sherlock. Igen.

Har ni tänkt på förresten att Sherlock & John i NuHolmes tilltalar varandra, just så, med förnamn? Innebär det att det är démodé för rumskompisar att kalla varandra vid efternamn?

Jag ska möjligen försöka skriva om något annat än Sherlock Holmes så småningom. När jag har tid. Dock kan jag inte låta bli att hänvisa till det
här blogginlägget, signerat Amanda Hellberg (kan det ha varit hon som intervjuades i det enda avsnitt av Skräckministeriet jag sett? pratade de om läskiga barn?), enligt vilket SVT planerar sända Sherlock någon gång kring jul/nyår.

Ser ut som att Andra Avenyn får litet konkurrens vad gäller televiserade sms-konversationer, då. Vilket får mig att tänka på att om de gjorde en deckarspinoff från den senare med Roxana som huvudperson skulle jag se den. Gunvald the next generation, liksom.

Som alla engelsmän genomgick BBCs Lestrade [lestra:d], här i mitten, i sin ungdom en viktoriansk period.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback