Statusuppdatering

Jag befinner mig på norra Öland. Tågresan var avslappnande och fab; tåget blev någon timma försenat (hade ingen anslutning att oroa oss för, som tur var) pga växelproblem i Göteborg, och då vi tvingades stå och invänta andra tåg några 20 minuter på en station i Småland bjöd tågpersonalen (i sina eleganta små uniformer!) på kaffe/te/varm choklad, ställde ut termosar och tillbehör i vagnen utanför den lilla kiosken. Sådant gör mig glad. När det bjuds kaffe etc, som kompensation-tidsfördriv-mysfaktorförhöjning-bondingupplevelse.

Jag såg förresten nya UR-programmet "Välkomna nästan allihopa", älskade det för att jag alltid tyckt om den pedagogiska, ftertänksamma men tydliga UR-stilen, för att det var intressant och för att jag har saknat att någon tar upp la Karlssons förflutna (hans förhållandevis oproblematiska status som skojigt provokativ mysfarbror förbryllar och besvärar mig) och insåg plötsligt hur otroligt lik snygg-Sarah Silverman Doreen Månsson är, till sättet eller utseendet. Skåda de båda skänheterna härnedan:





Såg även SVT24-reprisen av Debatt om kommuner med över/underskott som blev till debatt om landsbygdens vara eller icke vara mellan Jag-kan-inte-uttala-r/Qu'ils mangent de la brioche2000 och En Brokig Skara Med Allsköns Dialekter/rött hår. Det var fascinerande, stundtals intressant och bara stundtals freakshow.

Peace.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback