A bit of Fry & Laurie.

Av någon fullkomligt outgrundlig anlednign läste jag häromveckan igenom Simon & Tomas' blogg. Låt oss inte göra några vidare psykologiska analyser av mig baserat på det. Det var inte direkt litterärt berikande; Simon är ingen Doonan och den andre är det än mindre. Vilket förstås inte hindrar mig från att fortsätta läsa bloggen.
Hur många avsnitt jag än ser av deras ofantligt underhållande (brittiska! gnabbande - är det en korrekt ordform? i sann S&T-anda kompletterar jag för säkerhets skull med engelskans utomordentliga bickering! stundtals obegripliga designidéer! hantverkare! ibland rent
skrämmande DIY-konst! fantastisk redigering!) tv-serie har jag förresten fortfarande svårt att komma ihåg vems namn i kombinationen "Simon & Tomas" som ska uttalas på engelska respektive - ack, om de ändå heta något mer avslöjande som, låt oss säga, Heathcliff & Sten-Sture.

Hursomhaver: igår snubblade jag så över den här videon på youtube, som osökt fick mig att tänka just nämnda blogg. Och så var den ju hyfsat underhållande också.



Förresten tycker jag att Tomas är nästintill skrämmande lik Tabatha Coffey ibland när han skrattar. Någonting med hur ansiktsmusklerna arbetar. Släktskap?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback