Belle époque.

Det finns saker får mig att stanna upp ett ögonblick upp och tänka att "vackrare än så här blird et inte." För att drömma mig bort från min post-febriga vinterkrassliga tillvaro och av rent estetiska skäl tänkte jag redovisa några av dem.


Viktoriansk Anna Madeley i BBCs filmatisering av Affinity.


Dimman i Gräsgårds hamn.


Dr Watson's Inner Monologue
En fantastisk serie i 29 delar (hittills?), av Elina och Katri, om Holmes och Watson och något så allmängiltigt som kommunikationssvårigheter. Färgerna är fantastiska, teckningsstilen, de ofta melankoliska små historierna...


Les Machines de l'Île, Maskinerna på ön, i Nantes. Jag gick dit utan veta vad som väntade och fann mig snart helt förundrad. Det är något av det mest fantastiska jag sett - hantverket, estetiken, skaparglädjen, den 1800-talsdoftande naiva tron på vetenskapens fantastiska möjligheter...
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oddg6dCB7FE&hl=sv&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oddg6dCB7FE&hl=sv&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback