The lady doth protest to much.

Jag tillhör trots allt Little Britain-generationen. They're in my system. Men vad säger de spontant påkomna manliga aktiviteterna härovan om min bild av viktorianska herrar? Förutom att Jeremy Brett är en extraordinärt estetiskt tilltalande sådan och att jag därför gärna publicerar bilder av honom i min blogg.

Och hur kommer det sig att slagsmål i äldre filmer ser så trivsamma och relativt ofarliga ut jämfört med sina moderna motsvarigheter? Nöjde folk sig med det? Innan Fight Club, Tarantino? Jag tvivlar på att Sherlock Holmes haft någon vidare chans om han hade haft en barbröstad Brad Pitt Tyler Durden som motståndare. Snarare hade han behövt kalla på förstärkning från RDJs Sherlock2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback