Kortfattat.

Vid sidan av Malena, gillar jag de här bidragen (några få, bara, typ):
Portugal: så söta och sympatiska. Gör mig varm i hjärtat och lätt förälskad.
Estland: Vackert, rullande r.
Albanien: bra till och med i engelsk version. Som flickan kan sjunga!
Armenien: kläderna. Frisyrerna. Låten är inte så pjåkig heller.
Moldavien: moldavisk dans är oemotståndligt, även om klädvalet kunde må bra av att ses över.
Israel: finstämt, hebreiska, läskigt aktuellt.
Ryssland: rysk ung kvinna-ångest när det är som bäst.
Frankrike: stereotypiskt franskt. Och vilken röst.
Kroatien: vackert, dramatiskt, glidande mellan toner och en touche av desperation.
Bosnien-Hercegovina: röda fanor, be still my heart. Balkan-emo-nostalgi, den har något för alla (om inte allt för mig). Men vilken låt är det den liknar (annat än Stad i ljus)?
Norge: charmig, vitrysk enligt mor min, fiolspelande, men texten? Känns den inte litet amatörmässig, litet Junior ESC?

Ukraina skrämmer mig, men efter att mor min berättade att sångerskan varit med i VIA Gra känner jag att jag kanske borde försöka arbeta bort rädslan och gilla den. Jag menar, hon har varit med i en grupp som var med i filmmusiken till Lilja 4-ever. Som Lena Katina och Yulia Volkova, som Maarja...
   Sedan ogillar jag typ Tyskland, England, Turkiet, Irland... the usual suspects och några till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback