I ditto that.

Det är klart att jag inte kunde låta det här passera obemärkt (om något som affischeras i Relay-skyltfönstren nu kan sägas vara det), även om jag på grund av Internet-brist 'är något sent ute.
   Premiärnumret av nya Love Magazine har oficiellt världens bästa omslagsbild in the history of ever. Inte nog med att någon så awesome som Beth Ditto agerar covergirl, det är rent estetiskt übersnyggt också. The women (the one) are beautiful, the men (had there been any) are beautiful, even the colours are beautiful. Och fatta, kors i taket, efter att ha betalat mina tio eller så euro (oh, varför läser jag inte typ Chic, eller vad de där 20-kronorspublikationerna heter nuförtiden, i stället?) för ett exemplar av tidningen och intresserat läst igenom det kunde jag konstatera att nej... jag hatade den inte direkt. För att vara ärlig skulle jag till och med kunna tänka mig att inhandla och läsa även nästkommande nummer. (Och för den som oroar sig över det omänskliga i att Beth saknar bröstvårtor på omslaget kan jag lugnande meddela att de finns där, om man bläddrar litet i tidningen.)


Själva intervjun med Beth slutade i ren genialitet. Journalisten slänger ur sig något dubbelbottnat om att "vad riot grrrl egentligen hela tiden behövde för att bli mainstream kanske var din humor." Beth svarar:

"[...] But riot grrrl was always funny, anyway. It's just that the joke was on you."



Kommentarer
Postat av: Plättan

Verkar vara en förtjusande tidning, går det att få tag i Sverige månntro? Och vilken genre är det? Skvaller, mode, musik?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback