And we are a lucky part of a miracle.

Veggoprodukter, Melodifestivalen, way billigare kaffe än i Frankrike och nu det här. Why did I ever leave?

Där satt jag på ett TGV-tåg och läste i min fiktivt historiska mysterieroman, när det på samma gång skrevs riktig historia i Sverige. Suck it, Yngve: igår röstade den svenska riksdagen - med 261 ja, 22 nej (*host* KD) , 16 avstådda, 50 frånvarande  - igenom förslaget om en
könsneutral äktenskapslagstiftning. Lagen ska, som jag tror mig ha nömnt tidigare, träda i kraft den första maj.
"Sweden allows same-sex marriage"
"La Suède légalise le mariage gay"

Avslutningsvis, vad sägs om litet sommar '04-nostalgi? Och litet framtida kreativitet vad gäller bröllopsutstyrslar?


Riksdagen.se:
"På onsdagen röstade riksdagen ja till förslaget om könsneutrala äktenskap. Beslutet innebär att kön inte längre ska ha någon betydelse för möjligheten att gifta sig och att lagen om registrerat partnerskap upphävs."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback