DVD-filmer jag inte köpte.

Det har vatit nästan outhärdligt varmt här idag, hela 21 grader om man ska tro väderleksrapporten, och sol. Thank goodness att jag tappade tidsuppfattningen och fastnade inne på Fnacs DVD- respektive bokavdelning istället för att ta vara på vädret och dra på mig solsting. Mitt hjärta slog litet extra snabbt då min blick föll på ett antal dvd-boxar med Sherlock Holmes, Jeremy Brett-edition. Jag köpte dem inte (det känns fortfarande litet skumt att köpa en fransk utgåva av en engelsk serie), men det var en vacker syn.
  En annan höjdpunkt bland alla filmer var en dvd med de samlade avsnitten av en tv-serie, The Lair, om... tadam, bögvampyrer. Jag har den blekaste aning om vad det var, men srsly, eller hur låter det - i teorin - som den ultimataste av ultimata idén för en tv-serie någonsin? Bögvampyrer. Liksom. Det säger ju sig självt. Fast jag köpte inte den dvdn heller, så vad vet jag om seriens egentliga kvalitet? Den kanske suger. (Oh, for the love of God, Lisa!)


Varför i hela världen ser en av karaktärerna ut som om han kom direkt från vampyr-klassikern The Lost Boys? Är 80-talet  modernt igen?

Jag köpte inte heller Affinités, som stod i samma hylla som den senast nämnda. Men jag vet inte om jag kommer lyckas motstå den mycket längre till. För 1800-talet är ju som alla vet alltid hett. Och den filmen är något av det vackraste jag någonsin sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback