I'm glad you that find this amusing because it's actually not.

Jag har tidigare uttryckt min oro över Australiens tillstånd. Deras version av Project Runway är i klass med den brittiska vad gäller vulgäritet och brist på klass (de har en frickin' krass smaklös klädinköpare i juryn), The Block (vars deltagare inte heller var speciellt förfinade, men vilken ändå hade stor charm) lades ned efter två säsonger, de coolaste invånarna tycks ha emoigrerat (Darren Hayes till London och Tabatha Coffey <3 till New Jersey) och nu det här...  När jag kommer hem efter knappt tio timmar i skolan och sätter på tv4 möts jag av vad som gtroligen är det sämsta "humor"program som någoinsin gjorts, Comdey Inc. Exempel på sketch: en uselt spelad typ basketspelare (jag koncentrerade mig inte på att memorera vilken sport som omnämndes) ska berätta för en journalist hur senaste matchen gick. Han börjar berätta, medans jag identifierar dialekten som australiensk och undrar vad som ska vara komiskt med ett vanligt sportreferat? Han viftar litet med händerna, jag kan inte avgöra om han läspar eller om det är något australiensiskt, och sammantaget får man uppfattningen att han ska föreställa gay (exotiskt).  
   Jaha. Det här kanske inte är en sketch iallafall, bara, typ, en kort allvarlig dialog? Men till min stora förbryllelse hörs det i bakgrunden regelbundet (och alltför ofta) sådana där publikskratt (pålagda i efterhand, antar jag, i det här fallet) som brukar vara med i komediserier. Så det ska alltdså föreställa roligt trots allt? Nu börjar jag fundera på om det kanske är någon slags intern sportfåne-grej, att den talande lagsportsspelaren kanske säger något felaktigt, typ som att någon skulle referera PR och säga "Och sedan overlockade han isär fållen med det rosa ångstrykjärnet?" Men varför i hela världen gör man ett blandat (nästa scen var i en domstolssal) sketch-tvprogram med skämt som bara går hem hos en liten grupp idrottsfanatiker?
   Eller är det inte bristande fackkunskaper som fattas mig? Kan det vara så simpelt att en idrottutövare med eventuell lätt läspning som gestikulerar och (gudförbjude) visar tecken på känslor och fungerande ansiktsmuskler faktiskt ska ses som komiskt? Så roligt att ett hljudligt ysteriskt (på ett manligt sätt) skrattanfall från "publiken" någon gång var tionde sekund är rimligt?
   Slutsats: programmet suger. Så ofantligt. Så borde den australienska staten ha gått in och förstört banden (eller datorfiler, eller vad man nu har i dessa moderna tider) för att förhindra att denna vederväridga skamliga produkt, under några omständigheter, exporteras

Srsly. Om skecther som den här är det minsta roliga i Australien förstår jag att man emigrerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback