Eurovisionary V

Et voilà de fem sista...

England: Andy Abraham - Even if
Ungefär lika tråkig som Danmark, med skillnaderna att refrängen vad ag vet inte är lika stulen och att den låter så gammal. Don't bore Nina, och försök för gudinnas skull att vara litet (musikaliskt) fashion forward.
Betyg: 2

Tyskland: No Angels - Disappear
De andra behöver väl åtminstone inte oroa sig för att sjunga falskt, då dessa troligen överträffar de flesta på det planet.
Betyg: 1

Frankrike: Sebastien Tellier - Divine
Tråkigt och lätt irriterande. Dessutom något av en besvikelse, då jag fått uppfattningen av all hype att han skulle vara något av det bästa Frankrike har att erbjuda. (Jean Guidoni, någon? Emilie Simon?)
Betyg: 2

Spanien: Rodolfo Chikilicuatre - Baila el chiki chiki
Smårolig, och för sådana för mig som inte kan dansa är det ju alltid trevligt med låtar som ger instruktioner (typ The Time Warp från Rocky Horror). Inte fullt så hemsk som man skulle kunna tro.
Betyg: 2

Et voilà... den nuvarande mästaren...

Serbien: Jelena Tomasevic - Oro
Det här är ännu en låt som har växt med tiden. Den har alltid varit vacker, men det krävdes att jag suderade texten litet innan jag riktigt förlorade mitt hjärta till den. Oro är visst en slags dans, och jag är svag för låtar som omnämner danser, musikstilar och sådant (som Kroatien, sjunger om att spela en "romancu"). Enligt de översättningar jag läst sjunger hon dessutom om vete... om inte det ger extra poäng vet jag inte vad som gör.
Betyg: 5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback