Topp 6 + några till

Så, om alla telefoner utom min skulle gå sönder när den första semifinalen i ESC går av stapeln skulle nog dessa tio bidrag gå vidare (inklusive ett wildcard, vilket jag har undlåtit att ta reda på nhur man väljer ut).

  1. Azerbajdzjan, förstås.
  2. Armenien, bien sûr.
  3. Israel, of course.
  4. San Marino, claro.
  5. Polen
  6. Moldavien
  7. Bosnien & Hercegovina
  8. Slovenien
  9. Belgien
  10. Irland

Förresten finns det en promo-video för en av mina två absoluta favoriter nu, den sorgsna sjömanshustrun från Portugal:
Vânia Fernandes - Senhora do mar


Kommentarer
Postat av: Cathrine

Hej, vilken fin blogg du har. Jag har just upptäckt "Les Chansons d'Amour", och jag undrar om den gick på bio i Sverige? När då? Hur kan jag missat den isåfall? Vet du om den har kommit ut på DVD, om inte- när? Var kan jag köpa album med musiken?

2008-05-17 @ 17:01:30
Postat av: Lisa

Tack så mycket! :)

Och vad roligt att du har upptäckt filmen! Den är fantastisk.
Mig veterligen har den inte gått ordentligt på bio i Sverige; själv såg jag den under Göteborgs filmfestival i vintras. Så du har nog inte missat något. :)
Vad gäller dvd finns det två alternativ: i Frankrike har den funnits att köpa i något år - otextad förstås, men för bara någon månad sedan släpptes även en brittisk version som innehåller engelsk textning. Så det beror på dina franskakunskaper! (Båda versionerna finns att köpa på franska resp. brittiska amazon.)
Skivan med soundtracket köpte jag själv på plats i Paris, men jag antar att även den finns på amazon.

Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback