Leve demokratin.

Resultaten från de olika tävlingarna i ESC har avslöjats under dagen, Med det visar det sig även vem som tog sig in i finalen tack vare det som jag tycker om att kalla "fascistjuryn", dvs det joker-bidrag som inte tillhörde tittarnas Topp 10 men på grund av att dessa bara bestämmer nio bidrag tog sig vidare då de charmat jurygrupperna. (Tilläggas bör att i semi 1 sammanföll juryns val med det europeiska folket, så därifrån vara alla bidrag demokratiskt valda... I den andra semin, däremot...) 

Now. Jag var personligen övertygad om att det var tråkiga Danmark som fått special treatment av de hemliga beslutsfattarna, men så var det tydligen inte och darlings, jag är inte för stolt för att erkänna när jag har haft fel. Ty resultatlistorna visar på något jag inte ens hade vågat drömma om, och oh så mycket bättre än att Europa somnade vid sina telefoner vid danska Kool & the Gangs frmaträdande.

Et voilà... (för scoreboards se eurovision.tv)

  1. Ukraine - 152
  2. Portugal - 120
  3. Denmark - 112
  4. Croatia - 112
  5. Georgia - 107
  6. Latvia - 86
  7. Turkey - 85
  8. Iceland - 68
  9. Albania - 67
  10. F.Y.R. Macedonia - 65
  11. Bulgaria - 56
  12. Sweden - 54
  13. Switzerland - 45
  14. Malta - 38
  15. Cyprus - 36
  16. Lithuania - 30
  17. Belarus - 27
  18. Czech Republic - 9
  19. Hungary - 6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback