N'importe où que tu aies passé tes nuits.

(Jag känner att jag tagit mig vatten över huvudet med rubriken. Pardon my French, som de säger.)

J'adore Sing-a-long. Det fyller det tomrum som Så ska det låta lämnat på senare tid. Det har liksom den där trevliga lättsamma stämningen, även när de medverkande gör bistra miner eller stora gester när de inser att de ligger under.
   Tävlanden idag var alltså Shirley Clamp och Maria Möller i Claes' lag och Anne-Lie Rydé och Christer Bjärkman i Sussies lag. Den senare, Christer, är alltså mannen som ligger bakom mästerverket "Välkommen hem" från (Melodifestivalen) 1999. Då denna låt väl skulle kunna räknas till skaran missförstådda verk (sistaplats, pft) känner jag att jag inte har hjärta - eller lust - att sluta att älta det faktum att den faktiskt var min favorit (*host*faghag*host) i just Melodfestivalen 1999. Så, I give you, la Björkman och kören i kläder så vita att jag närmast associerar till Top Chef, "Välkommen hem".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback