Melodifestival, aftermath

Tankar i allmänhet om gårdagens Melodifestival:

  • Sibelle! Att jag någonsin kunde tvivla på hennes sångförmåga. Jag skäms.
  • Linda var också überbra.
  • Nordman sjöng mindre dåligt än senast, häxbränningen var något av ett antiklimax, och det hela var nästan mer skrattretande än skrämmande.
  • Jag har funnit ett färhållningssätt till Björn Gustafsson: han är som den fria televisions svar på  reklamavbrott, några minuter då man hinner typ på toaletten eller hämta dryck/förtäring e.d. (Jag kan alltså inte kommentera hans, um, nummer.)
  • Det var inte bara den musikaliskt bästa deltvlingen, utan även den snyggaste med snygg-Linda, snygg-Mitsogiannis (som påminner mig om Louis Garrel) och Sibelle.
  • Charlotte såg alldeles för instängd ut i sin empiristiska rustnings-klänning. Jag saknar kroppsstrumpan från förr.
  • NIklas Strömstedts gittarer var bra, Calaisa gjorde noll intryck och jag kunde fortfarande inte få mig att ogilla Fronda.
  • Martin Kagemark. Sorry, jag måste bara nämna honom.
  • Den moderna elementdansen var fin. Tänk sig, jag har gått och börjat intressera mig för modern dans.
  • Mika har satt sina spår i det kollektiva medvetandet. Lindas verser lät som något av honom, och Mitsogiannis såg ut att ha lånat hans stylist. *ryser*

Men vem som en vinner Melodifestivalen in the end så har de ingen chans mot.... Azerbadjans Klaus Nomi goes rock goes religiösa övertoner goes maskerad! Typ.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback