Follow your bliss.

Idrottsgalavaddå? Idag började äntligen den nya säsongen av ett av mina svenska favoritprogram: Design Simon & Thomas.
Visst, det är sant att jag ställer mig mycket tveksam till majoriteten av deras designmässiga val och högljutt förfasar mig där jag sitter i tv-soffan. "Thom Filicia skulle aldrig ha gjort sådär!" "Om Thom Filicia varit där hade han så målat hela lägenheten i grönt!" Men, hur upprörande och not aesthetically pleasing vissa av inredningsidéerna än är, så innehåller programmet för övrigt precis det som jag tycker om (i verklighets-tv). En allmänt trevlig stämning, någon form av välmenande make better-mission, och kärleksfullt gnabbande de medverkande emellan. Who carese om kombinationerna av färg (eller brist på sådan) och möbler får dina ögon att bildligt talat blöda? Det här är feel good-tv at its best.

Jag måste dock säga att det halvgroteska målade ordet "bliss" på väggen i dagens program gav mig lite läskiga associationer till, vem annars om inte Daniel "Follow your bliss" Franco, känd från säsong 1 & 2 av Project Runway. *ryser*

Bara tanken på PR1 gör förresten att jag känner en stor längtan att se om dvdn med nämnda program. För vad kan vara mer inspirerande än
Austin Scarlett, med sina fabulösa kläder och sitt genialt volumiösa hår?
Och dessutom är Robert Plotkin det roligaste som någonting hänt inom reality tv.
Och... på tal om PR1-dvdn så ska vi läsa klassiker från romantiken/naturalismen på svenskan, och efter att ha sett Austin propagera för Anna Karenina i dvd-extramaterialet kan jag ju inte göra annat än att välja den, trots dess omfattning. Så jag kommer onekligen inte att finna mig skälv sysslolös inom den senaste framtiden.

image99

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback