Melodifestival!!! Del II

Det är ren sadism med dessa 60-skunderssmakprov. Jag vill höra hela låtarna! Ah well, jag antar att det hjälper till att hålla sp'nningen på topp tills imorgon.

Ola - Love in stereo image122 image122 image124

Dodo-kören (eller vad de nu sjunger) har sin charm, men frågan är om det räcker. Låten är varken speciellt dålig eller speciellt bra, och något generad måste jag erkänna att den (minuten) växer. And the coloured girls sing...


Lasse Lindh - Du behöver aldrig mer vara rädd image122 image124 

Jag gillar Lasse Lindh ibland (de typ två låtar jag hört), men är inte säker på att jag vill se honom just i Melodifestivalen - det liksom belyser det tråkiga i honom och gör att jag undrar vad jag någonsin sett i honom. Det krävs att han bär en rosaglittrig kostym eller fjäderboa imorgon för att jag ska ändra mig.


The Nicole - Razborka image122 image122 image122 image122

Den har en viss bisarr charm. Mystiska talade inslag och vodka? Jag gillar instrumenten, och dare I say it, hela låten. Det blir spännande att se/höra hur den ter sig live.


Alexander Schöld - Den första svalan image122 

Han låter lite som... Björne? Säkert en snäll kille men, nej.


Rongedahl - Just a minute image122 image124

Folk borde i allmänhet hålla sig borta från falsett, men trots detta är inte låten så förskräcklig som den kunnat vara.


Sanna Nielsen - Empty Room image122 image122 image122 image122

Tack. Ca 46 (!) seklunder övertygar mig inte riktigtom att det är en fantastisk låt, men efter alla förvuxna tonårspojkar är det en välsignelse att få höra en riktig sångdiva. Jag har höga förväntningar. 


Andra Generationen - Kebabpizza Slivovitza image122 image122 image122 image124
Melodin och instrumenten är charmerande, sången förbryllar mig så smått och gör mig osäker på vad jag borde tycka om den.


Johnsons & Häggqvist - One Love image122 image124

Låten är ganska dålig och deras röster är inte den mest lyckade kombinationen. Det positiva är väl att de i och med samarbetet faktiskt delar på tre minuter, så man behöver inte höra lika mycket av varje som om de gjort varsitt solonummer.


Mina förhandsfavoriter inför morgondagens tävling i Västerås är alltså: Sanna Nielsen och The Nicole (låt oss inte göra någon genusanalys av mitt val, s'il vous plait).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback