Dance with the bourgeoisie.

Jag måste säga att kvällens Melodifestivalkval var något av det sämsta jag sett... Det hela nådde en all-time low då what's-his-name-komikern slaktade Pour que tu m'aimes encore utan minsta anledning. Jag har två ord för er: inte roligt. 
De saker jag trots allt gillade var:

  • Caracolas gula klänningen
  • BWOs imponerande bedrift att få in ordet "bourgeoisie" i sin låt (såvida jag inet hörde fel)
  • Mellanaktsfilmen med Lasse Berghagen
  • BWOs muffinsformliknande outfits
  • Känslomässiga!Frida
  • Mellanakts-moderna dansen (har generellt sett varit ett av mina favoritinslag i årets festival)

Följaktligen var mina två favoriter mot kvällens slut BWO och Caracola. Även om jag av någon anledning röstade (en gång, för Radiohjälpens skull) på Mickey Huscic. Kanske för att jag tyckte att det var roligt att sitta och försöka lokalisera något bekant ord i texten som jag kunde förstå... och lite för att jagt tyckte att han liknade den där manlige kollegan i Medium. Men dock gjorde Fridas (starka!) reaktion på vinsten att jag inte kan tänka mig ett bättre par artister att gå vidare till Globen.
 
Och förresten, var var Melodifestivalkören?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback