Fashion icon, fabulousness & vem tvättar inte i högklackat?

Min uttråkade filosofiska avhandling på nästan fyra sidor är typ klar. Jag lyckades inte riktigt hålla Anzej och Austin utanför den, och inte heller Marija och Valerie (finns det något roligare än att välja ut "slumpmässiga" exempelnamn med största noggrannhet?) personligen tycker jag för en gångs skull att texten är extraordinär och hilarious, även om jag befarar att min filosofilärare inte alls kommer att se det på samma sätt. men whatever, liksom. It's out of my hands. (Inte direkt, nej.)


I vilket fall som helst har window-dressern/krönikören/författaren/popkulturkommentatorn Simon Doonan, sedan inte länge tillbaka, en egen
hemsida (komplett med fotogalleri), vilket gör mig mycket glad. Så förstås måste jag citer ett visdomsord, à la Doonan, komplett med fashionabel illustration från samma sida, samme man. (Den enligt mig mest citeringsbara delen av citatet i har jag satt i fetstil, comme d'habitude.)

image54

"Are you conversationally impoverished, i.e., dull? Try peppering your speech with French phrases. Remember Miss Piggy's hysterical franglais? Don't worry about meaning-Miss Piggy used every word as if it meant "fabulous." Do not use French to sound educated: Do it to be amusing."


(På tal om fabulous och amusing så börjar Ugly Betty på knal5 om bara ca en halvtimma. Jippiiiii.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback