Jag känner mig som en bläckfisk utan hav, dammit!

Jag måste skriva ett kort engelskaarbete om typ politik, redovisa åsikter för och emot en fråga, tills imorgon. Det är inte att få ihop till 500 ord som är problemet, snarare att hitta på ett ämne. Min första tanke, som vanligt, är förstås att skriva något om Eurovision Song Contest, eller the aftermath, så att säga, men jag vet inte. Jag har redan skrivit två halva arbeten, för att sedana mer eller mindre ge upp. 
För att konkludera så går det åt skogen, något som jag verkligen inte har tid med.
Vad finns det för ämnen, annat än skrämmande [rasistiska] reaktioner på kulturella evenemang?
I högstadiet skulle vi lära oss att debattera, och jag tvingades representera åsikten "emot homoäktenskap" i en debatt mot några av klassens mer Konservativ!Kristna elever (stackarna fick låtsas vara för ämnet i fråga), då läraren tyckte att det vore roligt att skaka upp saker och ting litegrann.
Ärligt talat var det något av det jobbigaste jag varit jag varit med om någonsin, så det ämnet är out of the question.
Miljö då? Nej, vi skrev en annan text om miljö till engelskan för några månader sedan.
Feminism, jämställdhet? Det känns så självklart på något vis, så jag vet inte vad jag skulle skriva. I wish we could all just get along?

Nej....

Qu'est-ce que je ferai?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback