Tragedy (take a look and see)

Mitt hår är fortfarande en tragedi. Men å andra sidan cyklade jag tidigare idag flera kilometer utan svårighet, samt klippte ut diverse mönsterdelar ur mitt fabulösa älv-tyg, och dessutom ser mitt rum ovanligt städat, genomtänkt och elegant ut. Det är nästan så att jag kan glömma bort at sura över det faktum att adaptern till min laptop har bestämt sig för att . Vilket innebär att datorn i sig har ca en timma och tio minuter kvar att leva innan även den går till de sälla jaktmarkerna.

För övrigt har jag verkligen, verkligen försökt att tänka positivt angående den kommande Lord of the Rings-musikalen och Jérôme Pradons medverkan i den. Det har dock varit utan framgång, så nu har jag beslutat att ge upp och helt enkelt omfamna den sida av mig som tycker att hober, gråa trollkarlar och mänskliga krigare med otvättat hår är något av det mest patetiska som finns. Sorry, Jérôme.
Men, från ett skamlöst fördomsfullt perspektiv, erkänn att hela idén med LotR: The Musical är väldigt gay. Jag menar, långfilmerna var ju redan homoerotiska så att det förslog, så hur ska det bli nu när de till råga på allt brister ut i sång och dans stup i kvarten? Och när Jérôme Pradon, av alla tänkbara människor, syns i rollen som El Macho.

På tal om Jérôme, så upptäckte (=blev medveten om dess existens) jag förra veckan den franska tv-serien Clara Scheller, om Clara som bor ihop med sin bögkompis JP. Min första tanke när jag läste den här sammanfattade programinformationen var "Oh my god! JP är ju Jérôme Pradons initialer! Karaktären måste ju förstås vara direkt byggd på honom!" Efter att ha kastat ett öga eller två på serien kunde jag dock lätt besviken konstatera att så inte var fallet. JP var typ kontorsarbete snarare än musikalstjärna, och hade dessutom halvlångt lockigt hår. Suck.

Anyway, I'm doing skolarbete. Mycket koncentrerat och fokuserat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback