Meningslöst II

Stulet från min systers blogg:

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4 - vad står där?
Det handlar om språk som talas i Europa och Främre Orienten, helt enkelt för att det är i dessa regioner man tidigt börjat skriva. (I döda språks sällskap - Ola Wikander)
2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
En grafräknande miniräknare.
3. Vad var det senaste du såg på TV?
Det var nog faktiskt i torsdags... The Nanny.
4. Utan att se efter, gissa vad klockan är:
Vid femtiden ungefär? (Rätt svar: 17:25)
5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Min mor som talar i telefon.
6. När var du senast utomhus och vad gjorde du då?
Bar in en matkasse från bilen, the Amercian way (dvs i famnen, snarare än att använda handtagen.)
7. Vad tittade du på innan du började svara på den här undersökningen?
Min systers blogg.
8. Vad har du på dig?
Samma kläder som igår, ve och fasa. En fabulous turkos, prickig klänning och en kortärmad svart skjorta med spets från H&M, en svart kofta och tjocka svarta strumpbyxor. Man måste ju ändå  vara lite glamourös när det är Melodifestival.
9. Drömde du något i natt? I så fall - vad?
Je ne sais pas.
10. När skrattade du senast?
Jag skrattar så gott som konstant. Så jag antar någon gång vid middagen som ägde rum för kanske ca tio minuter sedan.
11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
Fula smutsguvita tapeter som så småningom ska tapetseras över med något färgstarkt, fönster, ett Eva Forsberg-träsnitt.
12. Har du sett något konstigt på sistone?
Julien McDonald's frisyr i säsong två av den brittiska reality-serien Project Catwalk.
13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Det är ett sätt att fördriva tiden.
14. Vilken var den senaste film du såg?
Jag såg en dokumentär vid namn "Jesus Camp", om ett kristet barnläger i USA. Ganska upprörande.
15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa?
Skänka till andra, måste man ju göra först. Jag vill inte ha mycket pengar. But anyways: soundtracket från "Le Cabaret des hommes perdus". En resa till Paris för att köpa nämnda skiva samt se föreställningen igen. Gone With The Wind DVD Collector's Edition. Hornblower dvd-box. Austin Scarlett-plagg. Gudrun Sjödén-jacka. En bok med noter till Barbara-sånger. En lägenhet i Marais. Kelly Wearstlers böcker.
16. Berätta något om dig själv som folk inte känner till.
Jag... avgudar Bratz-dockor. They are fabulous! Och jag älskar min queera BeGoth 12"  Leda Swanson-docka.
17. Tycker du om att dansa?
Bara till schalger.
18. George Bush?
Han kan inte väljas till president i nästa val, tack goda gudinna.
19. Vad skulle dina barn heta, pojke resp. flicka?
Kanske Autumn och September. Beor l lite på vilket land jag uppfostrar dem i; det ska hels kunna uttalas. Men det gör detsamma vilket av barnen som har vilket namn.
20. Skulle du nånsin överväga att bo utomlands?
Absolut. Att bo i Sverige däremot känns, um, avlägset.
21. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Jag tror inte på gud eller pärleporten, så det vore onekligen svårt att svara något uppriktigt på den frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback