It's late.

Andra Chansen var ju något av en pärs (med något konstigt upplägg). Men efter frenetiskt röstande kan jag nästan känna att jag faktiskt hade en liten del i att Sonja Aldén gick vidare. (Grattis, Sonja! *klappar händer*)
Men vem i hela världen röstade på Magnus Uggla? Och varför?
Och Martin Kagemark såg svettig ut.

När vi ändå är inne på eurovisions-wannabes...
Diona Dimm som var med (men inte vann) i den Slovenska uttagningen till ESC är bara rent fascinerande. Och låten... vilken dramatik. Det är inte varje dag man hör sådant. Breathtaking.
I den franska uttagningen (som inte varit än, so there's still hope) hejar jag på Les Vedettes, och deras "Vive papa".
Jag tänker mig att, om alla tragiska sånger gjorde att medlemmarna i de gamla tjejbanden från 60-talet till sist blev galna och för att hantera sina trauman bildade en Radical Cheerleading-squad (och lät sig inspireras lite av crazy teatergrupper som amerikanska Blacklips) så skulle det se ut så här. Typ.

På tal om ingenting whatsoever, here's some kinda fun stuff. Som är extra roligt om man har sett Jesus Christ Superstar 2000. Even better om man har sett den där numera outhärdliga trailern till brokeback Mountain ett antal gånger. Och ännu mer roligt om man "valde" att tolka filmen på ett Visst Sätt (/lät bli att blunda för den uppenbara sanningen). Och absolutely fabulous om man dessutom är mer eller mindre besatt av den fantastiske Jérôme Pradon (aka Judas i detta sammanhang). Även Mr Melodifestival-Musikal Fred Johanson är med.


Layla tov, Eropa.

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Alla, va de moderater du sa?, som inte förstod ironin i Magnus låt ;)

Postat av: Lisa

Nej, det var ju Sverigedemokraterna! (Now that you mention it.) :)

2007-03-05 @ 19:17:31
URL: http://divahisterya.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback