Ödets ironi.

Dagens händelser. I never can resist a touch of the dramatic.

1. Jag tittar på Granadas version av Silver Blaze. Y'know, den där SPOILER en häst sparkar ihjäl tränaren och sliter sig.

2. Jag tittar ut. I grannarnas trädgård, som för övrigt skiljs från vår trädgård av en grusväg, promenerar en häst. Ensam, litet nonchalant sådär, äter litet gräs. Nu bör kanske nämnas att ur hagen utsprungna  hästar hos oss i regel inte är exakt herrelösa utan tillhör nämnda grannar; de dessa dock inte var hemma fick jag ringa en av dem och med hjälp av telefon-coaching och min far som tack och lov dök upp i sista sekunden - ingen av oss har för övrigt någon hästvana, och vi kan båda beskrivas som rätt så små och taniga, jag vid tillfället iklädd innetofflor - locka in hästen ifråga, samt dennas föl som beslutat att göra sin mor sällskap ute i det fria, i en närliggande box.  Vid ett tillfälle lyckades jag bli jagad av fölet då jag gjort misstaget att hålla i en bunt hö; men vid närmare efter tanke är möjligen ordet "jagad" något av en överdrift.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback