Glitter and be gay.


I have, like, the baddest sunglasses ever.

Så, alltså. Förra veckan är typ över, helgen snart likaså. Modevisningarna är avklarade, tack och lov, engelskaboken presneterad, en bitter filosofiuppsats inlämnad, miljöjuridiken redovisad och viktiga blanketter inlämnade. Förutom detta hann jag även med att besöka ett studentkalas (Grattis!) hos en fd klasskompis samt födelsedagsfirande hos en nuvarande skolkamrat, vilka båda var två mycket trevliga tillställningar.
   I lördags åkte jag sedan in till Göteborg för att insupa storstadsluft och titta på färgglada regnbågsflaggor och, förstås, gå på den hbt-festivalinspirerade foajékonsert som vid lunchtid hölls på GöteborgsOperan. Denna var superb och j'ai adoré, och trots att själva konserten var gratis gick jag därifrån något fattigare då jag omöjligen kunde motstå frestelsen att köpa ett ex av konferencierns bok "Operabögar" (är det inte fascinerande hur ordet "bög" verkar extra lämpat att sammanfogas med namn på olika musikstilar, särskilt i boktitlar, tänk "schlagerbög") och på den signerad. Yay, ännu en bok som jag inte vet hur jag ska få tid att läsa.
   Efter det gick jag bortåt Järntorget för att äta sushi på Kyoto, och köpte sedan en massa kläder (vit skjorta, svart kjol, dräktjacka i möbeltyg, fabulous vinröd ormskinnsklänning) och en fantastiskt snygg hatt på Myrorna. Jag vet inte om jag hittade så mycket för att de hade packa-upp-nya-varor-dag eller för att den plötsliga bristen på skolarbete, tillsammans med minifestivalstämningen i staden och det underbara vädret gjorde mig på bra shoppinghumör.
   På väggen bakom disken i nämnda butik driven av Frälsningsarmén hängde förresten en klänning i regnbågens alla färger. Jag vet inte om de helt enkelt tyckte att den var fin, eller om det var ett halvsubtilt statement relaterat till den pågående festivalen. I vilket fall som helst var det roligt att även en inte alltid så vidsynt kristen välgörenhetsaffär också inefattades av den regnbågsatmorsfär som färgat staden under veckan som gått.

Idag har jag städat mitt rum, sett två avsnitt av underbara Top Chef (jag har hamnat litet efter nu de senaste veckorna, med allt skolarbete och en ej fungerande dator), cyklat till Kvarnen-cafét och städat mitt rum till tonerna av Darren Hayes och Billy Budd-operan.

Kommentarer
Postat av: Thomas H

Var det dessa kläder du hade på dig idag? Såg dem, de var fina:)

Ang. regnbågsklänningen: regnbågen har ju även sin plats som symbol inom både judendom och kristendom. Mao: det kanske var en slags subtil protestaktion från frälsis sida; reclaim the regnbåge?:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback