Kall och frusen ligger ängens tuva.

Rubriken är förstås första (?) strofen ur "Frusen tuva", såsom den framförs av Maritza Horn på hennes album Jämmer & Elände, en av mina första favoritskivor med titlar som "Drinkarflickans död", "Det döende barnet", "Lasarettvisan" och "Pastorn med sin stora bok" - den sista handlar om en gammal kvinna som på pastorns fråga om hon i döden vill till hin håle eller himmelen svarar eftersom hon alltid älskat sin varma spis allra mest, så väljer hon värmen i helvetet.

Ah, quoi dire sur le temps? Det var snö till typ upp över vaderna på mig när jag gick hem från bussen. Så det var tur att jag passade på att ta kort på krokusarna igår innan de begravdes. Tsk.
Jag får trösta mig med gårdagens fotografiska souvernirer.

image150

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback