Green is the New Black, and purple is the new New Black.

Då jag till min stora sorg och fasa inte hittade pappret till min franskaläxa (som jag för övrigt sett fram emot att göra) har jag istället ägnat helgen åt sömnad (även det skolarbete), av min Scarlett O'Hara-wannabe gardin-klänning, med avbrott för saker såsom att se senaste avsnittet av Project Runway 4 (absolutely fabulous säger jag bara) och att läsa i Anna Karenina, samt läsa ut The Slippery Slope.
Så här såg min kreation hursomhelst ut i morse:
image106
(CD-skivan på bordet är förresten Sofia Karlssons "Svarta ballader", där hon sjunger tonsatta dikter av Dan Andersson. Den är fin.)

När jag sedan lämnade den för kanske någon timma sedan var det fortfarande inte mycket som satt ihop, men då jag ändå på något vis lyckats fästa det mesta (mer grön sammet! med fransar!) på provdockan fick man en idé om hur den färdiga produkten förhoppningsvis kommer att se ut. Och... more is more, darlings, det säger sig ju självt.
Eller som Project Runway-juryn skulle ha sagt:
"It looks a little costumy."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback