Marguerite, maudite.

Posing girl, you look *so* good-awful ugly.


Igår bar det, för mig och min mor, av till Göteborgsoperan, jag uppklädd i en fabulös kreation signerad 
Bea Szenfeld (som ju till råga på allt är dokusåpastjärna) för att ta del av en fyra timmar lång föreställning av operan Faust, som spännande nog råkade vara på franska. Bortsett från den vidriga storyn ("man gör oskyldig kvinna med barn och lämnar henne; kvinna blir utstött och dör i slutet villigt för sina synder") som är så klassisk för operatragedier var den mycket bra och underhållande. För att göra det ännu mer spännande hade Faust drabbats av en förkylning och kunde inte sjunga - detta löste man genom att flyga in en tenor från typ Danmark och låta honom stå vid sidan av scenen (fullt synlig) och sjunga, medan den förkylde agerade och mimade. (Det var inte utan att man blev lite orolig för Marguerite som gjorde en del intima scener med den sjuke, men förhoppningsvis var det inget smittsamt.)
   I övrigt åker jag på kortvisit till Paris på fredag (återkommer måndag), vilket innebär att jag för ögonblicket är överhopad av skolarbeten och prov. Och måste sy klart min baddräkt-morgonrock-badmössa-ensemble under veckan, typ.
   Dock skulle jag nog få säga att det är värt det då jag, i Paris, dels ska gå på en etisk modemässa, och dels se Patrick Laviosas nya musikal (han står comme d'habitude för musiken). Panique à bord! Bravo, liksom.

Bland mina favorit-program på tv nuförtiden syns förresten:
- Babben & Co (tv-historiens mysigaste stämning, och jag avgudar det faktum att Peter Jöback gråter till makeover-show, who doesn't, liksom?)
- Scrapheap Challenge (hilarious, och jag vill lära mig att svetsa)
- Degrassi: the next generation (såpa! som Seventh Heaven, fast inte lika kristet)
- Martha (toujours)
- Fab 5 (man kan bara inte tröttna på det)
- En plats i solen (vem vill inte drömma sig bort? även om fenomenet "gaurded complex" är skrämmande)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback