Inredningsförslag.

Bild tagen i juni från trappan i ett litet antikvariat i London, någonstans i närheten av Baker Street.
Det var inte utan att man blev en smula imponerad; ägaren har uppenbarligen upprättat något slags kraftfält runt böckerna för att de inte ska ramla och begrava den stackare som vågat sig ned i källaren. Vad som också var roligt med just den här affären var att jag, när jag först skymtade den från en bit bort på andra sidan gatan, var övertygad om att de bord och lådor som stod utanför affären innehöll grönsaker; ja, ni vet, som man ser utanför så speceriaffärer i urbana miljöer. Jag lovar - mängden böcker, och deras sätt att ligga huller om buller i olika fäger gav intrycket av frukt & grönt. Och sedan, ju närmare man kom, och till min stora förtjusning framträder konturerna av böcker... Och inne i affären rådde ett förtrollande kaos som jag, trots allt ganska luttrad från födseln, inte kan påminna mig att jag tidigare skådat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback