Skattgömma.

Jag slet just av ryggplattan till delen med lådor på mitt IKEA-skrivbord (som är så idiotiskt kosntruerat att saker gärna ramlar ned bakom, men ser man på, det tycks mig omöjligt att plocka ut lådorna och därmed är våld mot typ-masonitplattan enda vägen). Här är ett litet axplock av vad jag fann där, fast bakom/under lådorna:

-- En dialog skriven för franskan i gymnasiet.
-- Maria Rådstens autograf, som jag påtvingades någon gång i min barndom.
-- Ett rutat papper med på ena sidan antckningar rörande skolämnet naturvetenskap, på andra sidan en påbörjad, um, doujonshi kallad "Mana & Gackt hos adoptionsnämnden". Jag vet inte vart den skulle leda, men antar att det var ett inlägg i debatten om homoadoptioner. Uppenbaligen.
-- Anteckningsblock (franska, engelska, historia osv) innehållande otaliga andra små wannabe-seriestrippar (innehållande huvudsakligen Mana, Gackt, Austin Scarlettoch diverse OCs/Mary Sue), diverse illustrationer till anteckningarna och bara helt random teckningar. Man kan utläsa av dem att: jag ville komma ut ur den wicked little town där jag bodde (bor igen) och flytta till New York och bli kostymdesigner och klä mig snyggt (Gothic Lolita ibland, neoviktoriana ibland, och sådant som helt enkelt såg superbra och head-turning ut.)
-- Mitt Attestation de Réussite från DELF-provet!! Tack goda gudinna för det; jag tänkte att jag omöjligen kunde ha haft bort något sådant.

Från geografiblocket. Jag gissar att om den här teckningen hade haft en titel hade det varit typ: "Min outfit när jag är med i Eurovision Song Contest." Som ni ser har jag alltid varit svag för det subtila.

... och jag insåg precis att jag kan lyssna på hela Martin Guerre på Sptify! Mm, Jérome Pradon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback