Skärp er.

Det är inte så att jag tänker bränna upp mitt videoband med en taskig inspelning av "The Fearless Vampire Killers", det hade jag ju isåfall gjort långt tidigare (vid närmare eftertanke är det säkert redan avmagnetiserat elller vad det nu är som händer med vhs). Men för att fortsätta på traditionen med att försöka undvika alltför seriösa ämnen i bloggen (helt enkelt för att jag inte har lust att utsätta mig för det internet:iska debattklimatet) och istället för att skriva om dem helt enkelt länka till en annan blogg (ofta samma) där ämnet behandlas kan jag säga så här: i det här fallet håller jag med Dorothy Surrenders (i allmänhet och i synnerhet) och tycker att hennes text säger det såpass bra att den förtjänar att länkas till. För övrigt tycks jag hitintills ha missat debatten i fråga, om så inte nyheten som orsakat den. Det är nog dels på grund av att min aktualitetsbildning är helt beroende vilka ämnen som berörs i P1 Morgon - och dels för att jag, naivt nog, inte hade kunnat föreställa mig att en liknande diskussion skulle vara något annat än skrattretande (på ett skrämmande sätt) på tvåtusentalet, i en värld där ett fungerande och ri största möjliga utsträckning rättvist rättssystem är någonting man åtminstone eftersträvar.

Jag intalar mig, som ett mantra, att fenomenet konst inte är av ondo, och inte heller de som utövar det. Det finns ju ändå verk som säger något, skulpturer i fantastiska färger (Pinocchio i Borås, je t'adore), gobelänger som man kan sitta och förundras över i evigheter. Ben Moody, tidigare medlem i Evanescence, ska ha sagt att "The biggest reason for atheism is Christians." Just sayin'.

Kommentarer
Postat av: Plättan

Pinocchio i Borås är väl ändå anskrämlig, ett ärr i Borås vackra ansikte (om jag får låna från kritiken av Louvre). Vad kan du möjligtvis tycka är vackert i Pinocchio?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback