La faculté des rêves

Milda makter! Här bläddrar jag i ett klassiskt försök till allmän prokrastrinering runt på Amazon, och vad finner jag? Jo, min Stora Kärlek Bland Böcker, Sara Stridsbergs "Drömfakulteten" har nyligen översatts till franska (men däremot inte engelska), ett språk som jag åtminstone ur lässynpunkt faktiskt behärskar. Kanske är det dags att skicka en ny beställning till kära Fnac...

Fast jag kan inte låta bli att tycka att franska bokomslag (för vuxna, åtminstone) känns extremt opinspirerade. Är det för att de läser såpass mycket serier, och känner ett behov att hålla isär sina bandes dessinées från de rent textuella? Förstås är inte omslaget det som gör en bok bra - men det skadar väl knappast om den är tdessutom revlig att titta på? (<-- anlednignen till att jag har en ovana att köpa många brittiska paperback novels.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback