Packning, & Fashion Week à la Project Runway

Idag har jag varit på IKEA och druckit cafe latte (starkare kaffe än vad jag druckit på snart ett år, men det gick bra - och varför smakar förresten en italiensk cafe latte som en svensk latte macchiato?) och ätit morotskaka och handlat saker till mitt nya hem. Det var trevligt. Dock, när konsumtionsdelen är avklarad, återstår fortfarande packningen, och by god, jag tycker inte om att packa. Det känns alltid som att man glömmer något väsentligt - inte nödvändigtvis tandborste eller så, det kan man köpa en ny, men något i atmosfären -, och det finns något vemodigt i tanken att man inte kan ta allt med sig, att man aldrig kommer kunna återskapa den plats man lämnar (oavsett om det är permanent eller tillfälligt, och det i mitt fall troligen är det senare.) Vad ska man packa med, sig liksom? Nödvändigheter, dekorationer, saker man inte kan leva utan (vilket man förstås kan, materialismen har sina gränser)? Böcker jag älskar eller böcker jag inte läst? DVD-filmer? Ska Le Cabaret des Hommes Perdus få stå på ett speciellt podium i min lägenhet eller ska den stå gömd och relativt säker i föräldrahemmet? Och vilka kläder? Jag kan förstås åka hem och hämta kläder under helgerna, så vad är viktigast att ta med sig först? Resonerar jag fel om min första tanke är "något att ha på operan", "något att bära om jag åker till Stockholm och ser Hedwig igen"? Men men, demain il y a un autre jour och förhoppningsvis har saker och ting kanske klarnat då. I annat fall hittade jag, på IKEA, iallafall (bl.a.) ett lila överkast som j'adore, en kruka med murgröna och tadam, äntligen, en muffinsplåt!

För att tala om något annat än packning för ett slag, så är det ju fashion week-tider i New York nu, och vad betyder det? Project Runway säsong 5-kollektioner! Sex stycken. På
Project Rungay finns stillbilder, slideshows och videor att beskåda, samt T-Lo's egna foton (av omg kändisar! Jay McCarroll!) från visningen.

Kommentarer
Postat av: Raine

IKEA älskaaas av mig. har vart där massa ggr sedans jag flyttade. du kommer säkert också åka dit massa. tänkte bara påminna om att ta med SOPPÅSAR (kolla seriöst asså så att det finns!)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback