FIG JAM.

Enligt min besöksstatistik har jag gått från två unika besökare igår, till 38 stycken idag, vilket i princip skulle vara mer än vad jag sammanlagt haft hittills. Borde jag tolka det här som ett säkert tecken på att blogg.se har some serious problem med sitt statistiksystem? Minns att det var här ni hörde det först.

Men anyways. Jag måste säga att, trots en högst originell och fascinerande mentor, så är Project Runway Australia, att döma av de avsnitt jag hunnit se, inte speciellt mycket att hänga i granen. Av någon anledning verkar det som att det är förunnat endast de nordamerikanska nationerna att kunna göra bra och hyfsat classy ersioner av tv-serien, medan Storbrittannien och Australien bara lyckas få ihop något halvdant, sjaskigt och grått - men ändå vulgärt, på något vis - med obegripliga domare och generellt-sett-inte-så-duktiga ofokuserade deltagare, suspekta priser (Grazia Magazine är inte Elle Magazine, är över huvud taget inte jämförbart med Elle), och challnges som är stulna rakt av från (och blir sämre kopior av) den amerikanska förlagan. Tack och lov då för emigrerade australienare, som Darren Hayes och Tabatha Coffey. (Ja, den här utläggningen var bara en ursäkt att få utsmycka min blogg med ytterligare en bild på den senare.)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback