Lucian Matis Fall/Winter 08

Jag insåg det inte förrän nu (det kan ha varit modellen+minimalistiskt foto som öppnade mina ögon) men j'adore den här känningen.
Mmm, när jag ser klänningen vill jag bara bli kändisstylist och övertala Tabatha Coffey att bära den på någon slags passande event (företrädelsevis om hon nomineras till en Emmy eller något - jag känner att det är en typisk nominee-klänning.) Mycket svart, lagom avslöjande och anständigt på samma gång, hög hals, armbågshöga handskar, och en överliggande majestätisk känsla. Tänk det i kombination med kort vitblonderat hår och världens fierceaste tv-programledare... kan det bli bättre? Annars tänker jag att en vit version skulle kunna fungera för ett klassiskt bröllop (förutsatt samtycke från det potentiella brudparet - i ordagrann bemärkelse, mind you - samt att ett dylikt giftermål fortfarande är lagligt i the land of the free när min karriär väl tagit fart...)
   Hm, tänk om jag skulle använda mina succesivt nyförvärvade kunskaper i sömnad och sådant från höstens kurs inte till att bli misslyckad modedesigner, bitter teaterkostymör eller mönsterkonstruktör på typ Gina Tricot (eller något annat märke), men stället för att göra ändringar (så att de ska passa Riktiga Kvinnor, som man säger)på de fabulösa kreationer jag i egenskap av superkändisstylist  får mina än mer fabulösa klienter att ha på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback