Happy Election Day!

Idag-natt är det alltså presidentval USA. Jag är personligen mycket svag för entuaiastiskt mediabevakade politiska val med intressanta kandidater och konsekvenser - det är nästan lika spännande som Eurovision Song Contest. Så jag funderar på att sova i intervaller i natt, för att någon gång i timman vakna till och zappa runt ett tag bland tvs (låt oss inkludera webbtv) valvakor. Jag måste erkänna att jag är extra nyfiken på Kanal 5s Filip och Fredriks självutnämnda Obama-partiska vaka, då de traditionella neutrala varianterna trots sin egentliga spänning kan bli något tråkiga efter ett par relativt händelselösa timmar.
   Så. Anyways. Jag är ju inte amerikan eller så, så det är ju inte mitt val per se, men jag kan ändå säga att om jag trots allt skulle ha gjort verklighet av mina planer på att åka till New York och bli antingen a) Austin Scarletts BFF, b) någon form av högt uppsatt assistent till Andy Cohen på Bravo, c) Tabatha Coffeys andrahustru eller d) adopterad av (som kompletterande extrafamilj) Jonathan Adler och Simon Doonan så hade jag idag lagt min röst på Barack Obama och demokraterna (även om jag i partiledar skulle ha röstat på Clinton). Särskilt som, om jag spinner visdare på och elegant knyter samman min hypotes, John McCain, om han fick bestämma, som sin föregångare skulle försöka se till att eliminera minsta chans för mig (och to be honest är den redan minimal) att bli varken Tabs' andrahustru eller extrabarn till äkta paret Adler-Doonan. (Annars håller jag generellt sett med om det mesta
Ms Snarker har att säga om valet. Mina gamla hår-obsession, när han var blond, Alexander Chamberland kan också rösta och blogga om det.) Så. Alltså. Heja Obama.

Här följer en bild som är mer utsmyckning än relaterad. Men jag tycker ändå att den ger en vacker bild av det amerikanska folket...

Christian Siriano y su novio, på Heidi Klums alltid lika fascinerande halloweenparty.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback