Do you think it's enough to get us there?

Dagens citat, à propos ingenting:
   "You can safely assume that you've created God in your own image when it turns out that God hates all the same people you do." (Anne Lamott)

Jag insåg förresten att min typ enda lektion nästa vecka infaller på samma gång som M.C. är i Borås för Körlsaget-auditions. Inte för att jag har så stora illusioner om min egen musikaliska kapacitet, och jag vet ju inte ens om jag är tillräckligt mycket boråsare för att får vara med, men ändå. Det är inte ofta det händer, men ibland dyker det upp celebriteter i staden där man bor och erbjuder något som liknar den där utvägen från ens malplacerade existens som man alltid drömt om. En quick fix, det där som ska bli startskottet på allt som är bra och visa vägen ut ur  den grymma lilla staden men ändå leda hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback